Regeneracja DPF / FAP / SCR

Regenerujemy filtry cząstek stałych DPF / FAP i katalizatory SCR

 

Jak skorzystać z usługi?:

1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz zlecenia regeneracji filtra DPF / FAP lub SCR. Plik do pobrania tutaj:

FORMULARZ ZLECENIA REGENERACJI DPF / FAP / SCR

2. Wymontowany filtr DPF / FAP lub SCR wraz z dołączonym formularzem dostarcz do nas osobiście bądź wyślij paczką na adres:

ACT System S.C, ul. Szyszkowa 68, 02-285 Warszawa.

Pamiętaj, że bez formularza nie będziemy w stanie przystąpić do regeneracji.

3. Po odebraniu przesyłki dokonujemy oceny wkładu filtra z obu stron pod kątem uszkodzeń mechanicznych i ewentualnego nadtopienia.

Nie będziemy w stanie zrealizować usługi, jeśli filtr dotarł do nas uszkodzony. Prosimy o zwrócenie uwagi na dobre zabezpieczenie paczki.

4. Jeśli filtr nie jest uszkodzony mechanicznie lub/i nie ma nadtopionego wkładu, przystępujemy do regeneracji.

5. Zregenerowany filtr odsyłamy kurierem za pobraniem. A więc za usługę zapłacą Państwo przy odbiorze paczki.

 

Uszkodzenia, które wykluczają regenerację:

Jeśli filtr DPF / FAP lub katalizator SCR ma uszkodzony, niekompletny lub nadtopiony wkład ceramiczny albo są widoczne ślady mechanicznej ingerencji, nie będziemy mogli go zregenerować. Regeneracja jest możliwa tylko w przypadku, gdy filtr jest zabrudzony, nawet bardzo mocno, jednak nie uszkodzony. W przypadku braku możliwości regeneracji, jedyną opłatą jaką poniesiesz będzie koszt przesyłki zwrotnej.

Filtr cząstek stałych / katalizator jest sprawny:

Do każdego wyczyszczonego filtra dostarczamy protokół z usługi zawierający niezbędne informacje po procesie regeneracji.

Po procesie regeneracji DPF/FAP i ponownym montażu w pojeździe, należy przeprowadzić czynności diagnostyczne i resetujące. Np. kasowanie poziomu popiołu lub zakończenie niekompletnej regeneracji filtra. Są to podobne czynności, jakie wykonuje się po montażu nowego filtra DPF i wynikają one z konieczności przyuczenia sterownika silnika do prawidłowo działającego filtra cząstek stałych.

Ceny:

Regenerujemy filtry cząstek stałych DPF/FAP oraz katalizatory SCR w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarówkach oraz maszynach budowlanych i rolniczych.

  • Samochody osobowe i dostawcze do 3,5t. Filtry DPF/FAP/GPF lub katalozatory DOC/SCR:  470zł / 1szt.

  • Ciężarówki, maszyny budowlane i rolnicze. Filtry DPF lub katalizatory SCR:  1450zł / 1 szt.

  • Ciężarówki, maszyny budowlane i rolnicze. Filtry DPF zintegrowany z SCR:  Cenę ustalimy indywidualnie (szacunkowo powyżej 2400zł).

  • Przesyłka zwrotna standardowa (max. 120x60x60 cm, 30kg):  18zł. Cenę ponadgabarytowych i cięższych paczek ustalimy indywidualnie.

 

Procedura regeneracji i czyszczenia filtra DPF / FAP lub katalizatora:

  • Filtr lub katalizator jest regenerowany w szwajcarskiej maszynie FFSolution FH2 Semi Double
  • Wtryśnięcie specjalistycznego detergentu po obu stronach wkładu ceramicznego, który ma za zadanie m.in wypieranie zalegającego oleju silnikowego
  • Montaż filtra lub katalizatora w komorze czyszczącej maszyny FH2
  • Czyszczenie DPF/FAP wodą o wysokim impulsowym przepływie. Proces czyszczenia rozpoczynany jest wstecznie do kierunku przepływu spalin
  • W drugim cyklu następuje odwrócenie kierunku przepływu. Rozpoczyna się czyszczenie wodą zgodnie z kierunkiem spalin
  • Trzeci cykl czyszczenia wodą jest powtórzeniem cyklu pierwszego
  • W przypadku bardzo mocno zabrudzonych filtrów DPF/FAP procedura czyszczenia jest powtórzona we wszystkich trzech krokach
  • Opróżnienie filtra lub katalizatora z wody
  • Suszenie filtra przepływem powietrza o temperaturze 90°C. Dzięki zastosowaniu podwójnego systemu urządzenia FH2, możliwe jest równoczesne czyszczenie jednego filtra, a suszenie drugiego.
  • Chłodzenie filtra DPF w wymuszonym obiegu powietrza. Filtr po zakończonym procesie suszenia i chłodzenia jest wolny od wody użytej do czyszczenia.
  • Powyższa procedura usuwa do 98,5% sadzy oraz popiołu, a także olej silnikowy lub płynu chłodniczy z filtra DPF/FAP lub katalizatora.
  • Wykonanie testu przeciwciśnienia dla potwierdzenia skuteczności usunięcia sadzy i popiołu. Nadciśnienie podane w milibarach będzie zawarte na protokole z urządzenia.
  • Wartość przeciwciśnienia dla każdego filtra jest inna i ocenie podlega różnica „przed i po”, a nie sama wartość końcowa.
  • Oceniamy ponownie wkład filtra DPF z obu stron.
  • Wystawiamy protokół z regeneracji i przygotowujemy filtr do odesłania.